„Ułatwia to załatwianie spraw i zwiększa bezpieczeństwo klientów, którzy przychodząc na konkretną godzinę, nie przebywają w dużych skupiskach osób” – mówi Małgorzata Spychała-Szuszczyńska, rzecznik Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu.
Teraz jeszcze prościej
Strona rezerwacyjna ma nową szatę graficzną oraz uproszczony formularz umawiania wizyty dostępny na podatki.gov.pl.
Teraz umówisz wizytę w czterech prostych krokach:
Jeśli chcesz szybko odnaleźć rodzaj sprawy, którą masz zamiar załatwić w urzędzie, możesz skorzystać z wyszukiwarki spraw.
Statystyki, SMS-y i ankiety
Od uruchomienia usługi w całym kraju zarezerwowano już blisko 4,3 mln wizyt, z czego 222,5 tys. w województwie wielkopolskim. Klienci najczęściej odwiedzają urzędy skarbowe, aby uzyskać potrzebne zaświadczenia lub załatwić sprawy związane z podatkami majątkowymi.
Od niedawna działa także usługa powiadamiania SMS-em o umówionej wizycie. Jeżeli umówiłeś się do urzędu przez internet i podałeś numer telefonu komórkowego, otrzymasz potwierdzenie rezerwacji SMS-em. Jeśli umawiasz wizytę co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymasz dodatkowo SMS-owe przypomnienie.
W urzędach skarbowych trwa też badanie opinii na temat obsługi. Każda osoba, która umówiła wizytę przez internet i podała adres e-mail, otrzyma link do anonimowej ankiety. W ten sposób KAS chce pozyskać opinie i wskazówki, co poprawić w pracy urzędów, aby były one jeszcze bardziej przyjazne klientom.